Maaltijdinformatie

Bij Buitendijk Maaltijden houden we van goed eten. Want een gezond en lang leven begint met goed eten. Daarom maken wij maaltijden die naast lekker smaken, vooral ook gezond zijn en passen binnen uw dieet. Wij bieden een gevarieerd aanbod maaltijden en zorgen voor voldoende voedingsstoffen zoals groenten. Bijna al onze hoofdgerechten bevatten de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid groenten voor ouderen (70+).

Kant-en-klaar

Onze maaltijden worden van te voren bereid en kant-en-klaar bij u aangeleverd. De maaltijden kennen een houdbaarheid van 14 dagen op het moment van bezorgen en dienen bewaard te worden onder een temperatuur van maximaal 7 graden Celsius. De maaltijden worden geleverd in een hittebestendige verpakking die geschikt is voor uw magnetron. Zo hoeft u deze alleen nog maar even op te warmen.

Verse ingrediënten

Verse ingrediënten

Om de kwaliteit van onze maaltijden zo hoog mogelijk te houden gebruiken wij alleen verse, pure ingrediënten. Denk aan bladspinazie vers van het land, zalm of Hollandse aardappelen. Al deze producten worden door onze kwaliteitsdienst grondig gecontroleerd voordat deze verwerkt worden. Alleen zo krijgt u die hoge kwaliteit waar u graag voor terugkomt.

Napasteurisatie

Buitendijk Maaltijden maakt gebruik van napasteurisatie. Tijdens deze behandeling wordt het voedsel kort verhit, zonder de ingrediënten te beschadigen. Napasteurisatie maakt maaltijden langer houdbaar én veiliger. Ziekmakende bacteriën zoals Listeria monocytogenes, Salmonella, Campylobacter, EHEC- en colibacteriën komen niet meer voor in de maaltijden.

Minder zout, net zo lekker

Uw lichaam heeft standaard een kleine hoeveelheid zout (of natrium) nodig. Te veel zout is echter nooit goed. Het is dan ook een grote uitdaging om het natriumgehalte in onze maaltijden zoveel mogelijk te beperken. Dit mag echter niet ten koste gaan van de smaak. Daarom gebruiken onze koks natuurlijke kruiden en specerijen als zoutvervanger.

Eet voldoende fruit

De maaltijden bevatten vaak onvoldoende vitamine C. Deze vitamine gaat (deels) verloren wanneer groente gekookt wordt. Wij adviseren om dagelijks producten met vitamine C te nuttigen. Sinaasappelsap (ook uit pak), kiwi, aardbei en ander vers fruit en rauwkost bevatten veel vitamine C. Ook een vitamine C tabletje voorziet in de dagelijkse behoefte. Let op, een appel en banaan bevatten slechts weinig vitamine C.

Uitleg maaltijdsymbolen

Eten moet niet alleen lekker zijn, maar vooral ook gezond. Een gezond lichaam begint namelijk bij gezonde voeding. Daarom wilt u ook graag weten wat u eet. Bij ieder product geven we uitgebreide informatie zoals ingrediënten en voedingswaarden. Daarbij gebruiken wij ook diverse termen, symbolen en afkortingen die wij hier graag voor u toelichten.

Maaltijd- en dieetvarianten

De Buitendijk Maaltijden biedt diverse maaltijden die geschikt zijn voor mensen met een specifiek dieet. Zo heeft u ondanks uw dieet toch de garantie van een lekkere maaltijd. Wij bieden de volgende 5 maaltijdvarianten:

Standaard. Deze maaltijden zijn allemaal geschikt voor mensen zonder specifieke dieetwensen.
Standaard Zoutarm. Deze maaltijden zijn geschikt voor mensen met een natriumbeperkt dieet en bevatten maximaal 0,30 gram zout per 100 gram.
Gemalen. Alle componenten worden afzonderlijk gemalen, bijvoorbeeld voor mensen met kauw- en slikproblemen.
Gemalen Zoutarm. Alle componenten worden afzonderlijk gemalen en bevatten maximaal 0,30 gram zout per 100 gram.
Gluten en lactosevrij. Deze maaltijden zijn geschikt voor mensen met coeliakie of een lactose-intolerantie.